Op pad met: Service Riooltechniek
Publicatiedatum: 02-08-2022
Op pad met: Service Riooltechniek
‘Een storing kan nóóit wachten, daarvoor zijn wij er’Een verstopping van je riool of in je badkamer, regenwater dat plotseling een fabriekshal binnenstroomt. Overstromingen of lekkages, niemand zit erop te wachten. Het legt alles stil, of het nu is bij iemand thuis, in een zorgcentrum of in een bedrijfsproces; iedereen wil snel geholpen worden. De vakmensen van Service Riooltechniek van Gebr. Janssen zijn elke minuut van de dag inzetbaar. We liepen een dag mee.
Toon Bulder is servicecoördinator. Hij kwam in 1996 werken bij Gebr. Janssen, een praktijkgerichte installateur, die door een operatie aan zijn voet zijn werk niet langer kon uitoefenen. Hij verzorgt sindsdien de aansturing van onze servicemonteurs en daar is Toon helemaal op mijn plek. “Natuurlijk mis ik het werk met de jongens wel eens, maar ik ben reëel en mijn huidige werk geeft me ook veel voldoening.”
Problemen herstellen
“Ons serviceteam telt veertien monteurs. Zij verzorgen het service-loodgieterswerk en het service-rioolwerk. Zij plaatsen ook cv-ketels en hybride warmtepompen. Allen hebben een gedegen opleiding gevolgd. Dat is nodig, want storingen zijn nooit helemaal te voorkomen en doen zich in allerlei installaties voor. We beheren bijvoorbeeld grote installaties ‘op afstand’, zoals in schoolgebouwen. Bij werk ‘in het veld’ moet je denken aan echt alles: van graafwerk aan de riolering, in de grond, tot aan het herstellen van zinkwerk, bovenop het dak.”
“We herstellen problemen; daar gaat het om. Op rioolontstopping wordt nog wel eens neergekeken, maar het is zoveel méér. Als installatiebedrijf met vele decennia ervaring onderscheiden wij ons bovendien van de doorsnee ‘ontstopper. Het ‘veertje met de ragebol’ gebruiken we heus nog wel eens, maar ons werk is veel meer divers. Zo verhelpen we niet alleen verstoppingen in riolen – waarbij we vaak asbest- of gresbuizen tegenkomen – maar kunnen we ook beluchtingsproblemen oplossen. Na graafwerk zorgen we ervoor dat alles weer keurig wordt bestraat. Tegenwoordig wordt elke actie vastgelegd, we maken foto’s, werken met een app en kunnen daar ook weer vervolgwerk op inrichten.”
Iedereen tevreden
“Onze jongens zijn 24/7 inzetbaar, elke monteur heeft om de week storingsdienst. Buiten kantoortijd zorg een extern kantoor voor een juiste afhandeling van de aanvragen. Een storing kan en mag namelijk niet wachten, omdat veel meer dingen dan mislopen. Dat brengt ons bij woningen van woningcorporaties, bij zorgcentra en bedrijven. Maar ook bij particulieren aan huis en dat is een taak die veel collega-bedrijven inmiddels hebben afgestoten. Wij blijven hen trouw. Daarnaast verrichten we onderhoud voor bijvoorbeeld de Jan Linders-supermarkten: van Valkenburg tot Elst en van Venlo tot Nuenen.”
“Van particulier tot woningcorporatie: we hebben iedereen een fantastische service te bieden. En wie zijn service in orde heeft, is ook een betrouwbare partner voor andere opdrachten. De klant vergeet immers niet dat jij hem snel en vakkundig uit de problemen hebt geholpen. Als alles ’s avonds weer schoon is opgeleverd, is iedereen tevreden. Wij ook!”
< terug naar nieuwsoverzicht